Annie

Dirty Paws
Har hänt en sak som jag blir så sjukt arg och frustrerad över. Jobbade på Julgalan i helgen och upptäcker när jag ska gå hem vid 03 att min väska är försvunnen. Allt annat finns kvar, min jacka, alla andras saker, men inte min väska. Väskan som innehåller ALLT. Nycklar, massa nycklar. Plånbok, min fina. Pengar. Bankkort, två stycken. Körkort. Medlemskort till ett antal butiker. Träningskort. Biokort. Resturangchansen och andra kuponger. En tröja, favorit dessutom. Foton. Minnesprylar. Krämer, tuggummi, halstabletter, pennor, läppsyl, viktiga papper... allt helt enkelt.
 
Blev helt tom när jag förstog att den inte fanns kvar. Inte någonstans. Stulen. Det är sånt där som man har hört hända andra men som inte händer en själv. Blev att åka hem, spärra alla kort, byta hemlås, anmäla till polis, försäkringsbolag, maila tusen mail...
Vad är det för människor som tycker det är roligt att sno viktiga saker från andra? Vill bara spotta dem i ansiktet. 
 
Känner att jag blev mer bitter i det här inlägget än vad det var tänkt, men så kan det gå. 
Nu känns det ändå helt okej, nu när jag hunnit smälta det lite och anmält allt, spärrat viktiga kort samt beställt nya saker. Men har fortfarande lite svårt att acceptera att det hänt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress