Annie

Flygresan hem...
 
Okej så resan hem blev inte riktigt som jag trodde, framför allt så tog den mycket längre tid än planerat!
Om jag börjar från början:
På måndagen tog jag flygbussen till LAX airport och åkte därifrån vidare till ett hotell nära flygplatsen. Eftersom mitt plan skulle gå 8.50 nästa morgon kändes det skönast att redan vara på plats i LA kvällen innan!
På morgonen den 17e (tisdagen) åkte jag in till flygplatsen klockan 06.00 och allt gick som det skulle fram tills jag stog i kön till boardingen. Där började allt trassel...
Flygplanet hade tydligen fått mekaniska problem och därmed behövde de fixa fram ett nytt plan åt oss. Tiden gick och jag visste redan då att jag skulle få det svårt att hinna med nästa plan i Chicago som jag skulle byta till. När planet äntligen lyfte var det mer än 1 timma försenat och det slutade med att 20 svenskar kutade mot nästa plan i Chicago och missade det allihopa. Stämningen just då var rätt jobbig, alla var skittrötta, arga och ledsna över att få reda på att nästa plan till Stockholm inte skulle gå förrän nästa kväll. 24 timmar senare. Med ett extra byte i London dessutom.
 
 
Vi var som sagt ca 20 personer som missade planet och var i samma situation så vi alla började prata med varandra och när vi insåg att de flesta av oss skulle bo på samma hotell under natten i Chicago så bestämde vi middagsplaner tillsammans. Det blev fakiskt en väldigt bra kväll trots allt, allt på grund av sällskapet. Vi var några svenskar, några norskar, finskar, amerikaner och svensk/norsk/amerikaner!
Dagen därpå åt vi frukost och gick ner till ett shopping mall för att shoppa nödvändigheter (ingen av oss hade ju bagage). Vi fick även se snö i Chicago vilket var rätt kul eftersom det inte är snö här i Sverige nu!
Planet mot London lyfte sen vid ca 18.20 (20 minuter försenat det med) men eftersom vi hade nästan tre timmar mellan nästa flyg från London så gjorde det inte så mycket!
 
 
Klockan 14.00 på torsdagsmorgonen landade planet äntligen i Stockholm och alla var så himla glada över att ha kommit fram till slut - ändå tills vi alla upptäckte att våra bagage inte kom.. Såklart.
Fick prata med SAS som sa att de skulle skicka bagagen hem så fort de kom fram till Arlanda så med det fixat fick jag äntligen gå och möta pappa som körde hem mig!
 
Så himla typiskt att det var första flygningen ensam också haha..
Menmen, nu är jag iallafall hemma och det är väl det som är viktigast! (:
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress