Annie

December
 
Det blir färre och färre men desto längre blogginlägg numera. En anledning är att jag inte fotar lika mycket och ofta längre och eftersom mina inlägg består till mestadel utav bilder så är det svårt att uppdatera lika ofta nu. En annan anledning är att jag är tillbaka i Sverige och lever just nu bara ett vanligt vardagsliv där det inte händer så mycket utöver det vanliga. I nuläget letar jag jobb och spenderar resterande tid på att umgås med människor jag tycker om. Och lite annat såklart.
 
 
Bakning har definitivt tagit upp mycket tid på senaste. Jag har testat att baka olika glutenfria bröd, brioche bröd, lussebullar och pepparkakor.
 
 
Dagen efter den officiella thanksgivingdagen ordnade familjen en egen thanksgiving då det var något jag verkligen älskade med USA. Hela familjen tyckte om det och jag tror att vi möjligtvis har startat en ny tradition med detta.
 
 
Kattgos varje dag. Kan inte klaga.
 
 
De första veckorna i Sverige var jag väldigt kreativ och pysslig av mig vilket resulterade i att jag inhandlade målartavlor, färger, tyg, ståltråd, piprensare och lite allt möjligt. Dessutom gjorde jag om mitt rum i samma veva.
 
 
Shoppingkväll ute på stan. Jag handlade tillräckligt mycket för att få stå och köa till goodiebagsen.
 
 
Middag, spel, dricka och bra människor resulterade i en väldigt bra kväll med mycket skratt och dansande.
 
 
Lite inkomst har jag också fått då jag jobbat några dagar på conventum som servitris. Att springa runt i flera timmar må vara jobbigt för benen och fötterna men att samtidigt få se artister uppträda på stora scenen gör det hela ganska så mycket bättre.
 
 
Griffin har nu varit här i ca 1.5 vecka och förra helgen tog vi oss alla ut till en julmarknad ute på landet och köpte bröd, ost och marmelad som vi senare på kvällen smaskade på. Vi träffade också på några hästar som fick stå modell till fina foton.
 
 
Lucia firades i söndags och eftersom jag jobbade när örebrolucian sjöng i kyrkan så passade jag på att ta med min amerikan ut till gallerian när jag hörde att de även skulle uppträda där. 
Julgranen som Matilda poserar vid står nu hemma i vardagsrummet och är fint dekorerad.
 
 
Tack och hej det var allt för mig.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress