hemlös - kunde varit värre

Idag är det en vecka sen jag lämnade vintriga sverige och flög tillbaka till Kali och jag är fortfarande hemlös. Det gör mig ärligt talat inte så mycket just nu och jag är inte stressad över det än. De första två dygnen i USA spenderade jag hos Griffins föräldrar och när vi åkte ner till SB hade vi ett hostel bokat för två nätter då vi skulle leta boende. I fredags skulle vi gå ner till hostellobbyn och boka ytterligare en natt men fick reda på att allt var fullbokat. Istället för att hitta ett hotell att bo på så bestämde vi oss alla för att åka tillbaka upp till Griffins föräldrar igen och samtidigt fira hans pappas födelsedag (Det var också det billigaste boendealternativet).

Vi har haft det sjukt bra hela helgen och det kändes som den bästa och billigaste lösningen nu innan skolan börjar. Är på väg tillbaka till SB med tåg och buss i detta nu och har fem ytterligare nätter bokade på hostel under första skolveckan. Men det gör inte så mycket, hade kunnat vara värre som sagt.

BACK IN THE US

Är för tillfället San Francisco-området hemma hos Griffins familj och har sovit här en natt redan. Vi kom fram till San Fransisco Airport igår kväll och stannar i en natt till innan vi åker ner mot Santa Barbara.
Som vanligt så hade jag problem med min flygning. Jag och Griffin åkte olika flyg tillbaka och mitt flyg skulle gå en timma tidigare än hans samt komma fram tre timmar innan honom. Det slutade med att han fick vänta i över en timma på mig istället. Såklart så var mitt första flyg försenat vilket gjorde att jag missade mitt connection flight och blev ombokad till ett nytt (som också var försenat). Hur som helst så har vi båda kommit fram nu iallafall och det känns hur bra som helst. Gick ut på en hikingrunda för mig själv tidigare idag och fick ta av mig tröjan för att det blev för varmt. Underbart.

de sista veckorna av kyla

Sverige har varit kallt, bra, mysigt, roligt, onyttigt, tryggt och superb. Har nu återvänt till varmare väder i Kalifornien vilket passar mig bättre (är överlycklig över att kunna vara utomhus i solen). Att ha med mig amerikanska pojkvännen till Sverige gjorde det hela mycket mer intressant och roligt och jag tror att alla där hemma håller med. Två kulturer så olika, det finns mycket att prata om och jämföra vilket vi haft många konversationer om! Att få träffa släkt, familj och vänner var välbehövligt och jag är så tacksam för alla so jag har i mitt liv. Ni äger.

Sista veckorna skulle allt hinnas med och jag tror vi lyckades med det också. Ett besök på Svampen (vattentornet), vinkvällar, middagar, resturangbesök, spelkvällar, Stockholm, Uppsala, Ikea, julgransplundring och pulkaåkning när snön äntligen kom tillbaka. Kunde inte blivit så mycket bättre!