Annie

Better late than never
 

För några veckor sen skrev jag att jag skulle samla tankarna och skriva ett längre inlägg om USA när jag kom hem. Efter det blev jag super-upptagen med jobb, resor, aktiviteter med vänner, familj osv. Detta har gjort att jag knappt haft tid att öppna datorn denna sommar (vilket inte är något dåligt i sig). Idag har jag min första sovmorgon och lediga dag på väldigt länge så nu kan jag äntligen försöka skriva av mig lite.

 

Resan till Kalifornien var till att börja med helt fantastisk och jag hade svårt att lämna när det väl var dags. Så fort jag satte fot i Santa Barbara så kände jag hur mina nostalgikänslor kom tillbaka och hur mycket jag saknat den staden. Jag känner fortfarande lika stor längtan och saknad till SB som jag gjorde när jag lämnade staden för två år sen. Min önskan är att kunna återvända dit en dag, för det finns få platser där jag känner mig mer hemma.
Efter Santa Barbara så körde vi upp mot San Francisco med ett stopp på vägen i Monterey. Har inte så mycket att säga om det stoppet förutom att stranden i Carmel var väldigt fin. San Francisco däremot, finns det mer att säga om. Jag kan ju börja att nämna att vi alla bodde hemma hos Jae, Griffins mamma, tillsammans med Griffin och hans lillebror. Att träffa någon man inte sett på ett år är väldigt speciellt. Vi blev supervälkomna in till Jae så fort vi kom fram iallafall och de fyra dagarna vi bodde där var helt underbara. Även där kom såklart alla nostalgikänslor tillbaka då jag bodde där i tre månader en höst för 1.5 år sen.
Flora, som jag även träffade i Santa Barbara, kom också upp till SF och stannade med oss en dag vilket var jätteroligt. Att träffa henne var absolut en av höjdpunkterna på resan då vi kunde drömma oss tillbaka till en tid i Santa Barbara tillsammans och catcha upp vad som hänt sen dess.

 

Efter fyra dagar i SF-området drog vi till Yosemite. Där stannade vi i två nätter innan vi åkte vidare mot LA (inlägg om Yosemite längre ner). På vägen ner till LA stannade vi en natt i Bakersfield där ingenting förutom shopping fanns på schemat. I Los Angeles spenderade vi en dag på Venice Beach, en dag i Santa Monica och en dag i Hollywood. I Hollywood hade vi bestämt att vi skulle hikea upp till skylten vilket vi gjorde på en av de varmare dagarna under vår resa. Fina bilder fick vi iallafall!

Så, för att sammanfatta resan: Nostalgi i hög grad, härlig bilkörning med bra personer, möten med saknade människor, underbara vyer och platser. Jag vill tillbaka igen redan nu.

 

----

 

For my english readers: I'm sorry but this text will take too long to translate. I will instead put together a summarized version of it.

In one of the blog posts that I did when I was in California I said that I would write a longer and better post about the whole trip when I came back to Sweden. Since then I've been busy basically everyday and haven't had time to open my computer much. Today, since I'm off work, I decided to finally write about it.

The summarized version of it all is that I loved being back in California, especially Santa Barbara, and I already want to go back. As soon as I sat foot in Santa Barbara all the nostalgia came back and I remembered the time when I lived there and the life I had at that time. I met up with Flora one day which was amazing since we got to dream back together to our time in SB as well as catch up and learn what we've been up to since then. In San Francisco I had the same nostalgic feelings when I met Griffin and his mom Jae. I stayed with them in her house for three month about 1.5 years ago, so being back was incredible. I loved every day we spent there and realized how much I've missed it all.


Everything on the trip, both familiar and new things we did, was great and I'm so happy that I was able to go. I dream of one day being able to move back to Santa Barbara. When or how that would happen I have no clue, but there is no other place (except for my birthplace) where I feel more at home.

 

 

Tess

Vilken vacker bild! Ska läsa inlägget om Yosemite. Det verkar vara sevärt! :-)

Svar: tusen tack! :)
Annie Ekblom

En grön blogg

Underbara vackra USA!

My

Åh vad roligt :D

Hanna Karlsson

Vilken vacker bild!

Svar: tack så mycket! :)
Annie Ekblom

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress