Annie

ISLAND LIFE THAILAND
 
Två veckor i Thailand har redan passerat och nu är det dags att flyga vidare. Denna gång till Luang Prabang i Laos! Det ska bli väldigt spännande då jag inte vet någonting om Laos förutom att det ska vara väldigt fint.
 
Den senaste veckan har jag, tillsammans med Anni och Frances, levt ö-liv på Koh Phi Phi och Koh Lanta. Det har varit alldeles underbart att äntligen få chilla lite på stranden, få saltvatten i håret, äta thai curry och dricka billig Chang. En riktig semester med andra ord!
Koh Phi Phi var väldigt mycket mer livlig än Koh Lanta men jag uppskattade båda öarna för sin egen charm. Koh Phi Phi har jag varit på innan (nästan tre år sen med Lollo) men Koh Lanta var ett nytt fynd. Jag skulle absolut kunna åka tillbaka dit igen, det var så fin och mysig ö.
 
Jag tänker inte berätta i detalj vad vi gjorde varje dag men bilderna här ovan lär förklara det rätt bra ändå.
 
 
----
 
Two weeks in Thailand have already passed and it's now time to fly to the next destination, Luang Prabang in Laos! I'm excited to go as I don't really know anything about Laos except for it being pretty. 
 
The past week I've together with Anni and Frances, lived an island life on Koh Phi Phi and Koh Lanta. It's been wonderful to finally be able to chill on the beach, have saltwater in the hair, eat thai curries, and drink cheap Chang. A real vacation!
Koh Phi Phi was way more busy than Koh Lanta but I really appreciated both islands for their own charm. I've been to Koh Phi Phi before (almost three years ago with Lollo) but never to Koh Lanta. I'd definitely go back to see more of the island at some point, it was so beautiful and cozy.
 
I won't describe everything we did every day, but I think the photos above will paint a pretty clear picture of that anyway.
 
 
Sarah

Så många fina bilder :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress