Annie

color experiment
 
Önskemål kom från familjemedlemmar (speciellt från farfar) att bloggen ska skrivas på svenska igen så nu kommer jag gå tillbaka till det!
 
Häromdagen fick jag för mig att bleka håret och nyansera det i någon färg så jag gick in i en hårsalong och köpte med mig lite prylar och åkte hem. Väl hemma började jag genast experimentera med håret och när jag klev ut ur duschen någon timme senare så började jag skratta jag när jag såg mig själv i spegeln. Det blev inte riiiktigt som jag hade planerat. Min vision var att få ljus pastellfärg (knappt synlig) mer åt det grå-rosa hållet så ni kan ju tänka er hur jag kände när jag såg mitt hår se ut såhär istället. Oh well, det är vad det är nu och lyckligtvis så var det bara en "färgbomb" jag använde som kommer gå ur mer och mer för varje tvätt! Kunde varit värre.
 
---
 
English speaking friends! I just mentioned above that familymembers have been complaining that my blog has been in english only lately so I'll go back to write both languages now.
 
The other day I spontaneously went to the hairdresser and bought some bleach and color for my hair. I had been looking at pictures of silver/grey hair with a tint of color and decided that I wanted to try it out myself.
When I came home I immediately started experimenting with my hair and a couple of hours later when I stepped out of the shower and saw my reflection I started laughing. My hair was purple. Not exactly what I had in mind..
Oh well, it is what it is now and I can only wait until the color in my hair fades a bit. Could have been worse.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress