Annie

Solo traveling
 
Det har gått en vecka sen jag lämnade Singapore och detta är den längsta tiden jag rest solo någonsin (Ej inräknat när jag åkt och pluggat utomlands själv). Fyra utav dessa sju dagar spenderade jag på yoga- och meditationscenter uppe bland bergen i Koh Samui som jag nämnde i tidigare inlägg. Nu är jag för tillfället i Ao Nang (kom hit idag) och ska lämna för att åka till Koh Phi Phi imorgon och möta Anni där.
 
Retreatet var inte riktigt som jag hade förväntat mig men det var inte sämre för det. Bara annorlunda. Jag kom dit som ensam gäst och fick därför ett specialschema under det första dygnet då allt anpassades efter mig. Efter det första dygnet började det droppa in gäster en efter en. I slutändan var vi tre gäster samt två personer som kommit dit för att hjälpa till på retreatet med hushållssysslor mot 'betalning' att få stanna där gratis. Så totalt var vi 6 personer som var med på yoga- och meditations sessionerna. Det var mestadels meditation på schemat varje dag (vilket jag aldrig testat mer än 10 minuter innan) vilket var väldigt utmanande men också spännande. I slutet av varje dag var jag extremt utmattad och somnade tidigare än vad jag gjort på många år. Kan dock ha att göra med att vi vaknade vid 06.30 för att köra morgonyoga från 07.00-09.00 varje morgon. Allt som allt var det en otrolig upplevelse, men fem dagar räckte gott och väl för mig. Redan vid tredje dagen började jag bli lite rastlös, men jag är ändå förvånad över hur avslappnad jag var under hela retreatet.
 
Nu känner jag iallafall att jag är klar med både avslappningen och att resa själv. Ser fram emot de kommande två veckorna!
 
 
----
 
It's been a week since I left Singapore and this is the longest time I've traveled solo ever (Not counting going to another country for studies). Four out of these seven days was spent on a yoga- and meditation center up in the mountains on Koh Samui as I mentioned in the previous blog post. Right now I'm in Ao Nang (arrived here today) but already tomorrow I'll be leaving for Koh Phi Phi where I'll meet up with Anni. 
 
The retreat wasn't exactly how I had imagined it, but not in a bad way. It was just different from what I thought it would be. I arrived as the only guest to the retreat and therefore the first 24 hours were scheduled around me. After that first day, more guest started checking in, one after the other. In the end we were three guests and two newly arrived travelers who were to stay at the retreat to work and therefore stayed for free. So a total of six people doing classes. We were mostly doing meditation every day (which I've never really done before) and it was really challenging but also exciting. In the end of every day I was extremely tired and exhausted and fell asleep earlier than I've done in many years. It could have something to do with the fact that we woke up at 6.30 am to do morning yoga from 7-9 am every day though. All in all it was a great experience, but five days was enough for me. Already after three days I started feeling restless, but I'm quite surprised how calm and relaxed I managed to stay during the retreat still.
 
Now I feel like I'm done with relaxation and traveling alone though. I'm really looking forward to the following two weeks!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress