Annie

Campus life
 
Insåg att jag inte direkt visat hur campus ser ut eller hur mina dagar vanligtvis går så här kommer det!
En 'normal dag' startar med pulverkaffe och gröt i mitt studentrum innan jag ger mig iväg till Art, Media & Design School (bilden ovan) för att ha lektion. En vanlig lektion består av kritik och teckning mestadels i och med att de flesta kurser jag tar är konst-inriktade. Efter den 3 timmar långa lektionen går jag och käkar lunch i en canteen (matsal) i någon av de andra skolbyggnaderna på campus. En måltid kostar vanligtvis ca 15-20kr(!!) så jag brukar lyxa med en iskaffe efter maten också. Nästa lektion sker i samma byggnad som innan så 3 timmar till spenderas därinne innan jag är klar med lektioner för dagen. 
 
Vad som händer efter min skoldag varierar rejält från dag till dag. Ofta går jag tillbaka hem för att plugga (eller rita) i min egna food court eller på mitt rum. Ibland går jag och tränar eller har dansklass på kvällen och vanligtvis möter jag upp några vänner för att ha middag i en av matsalarna senare på kvällen.
 
Min instagram kanske ger sken av att jag chillar och har kul varje dag men oftast så sitter jag faktiskt framför datorn eller ett teckningsblock hemma; alternativt i en matsal eller bibliotek och pluggar (trots att jag bara har lektioner 3 dagar i veckan)! Inte för att det är tråkigt, men det är något annat än att vara ute och resa iallafall! ;) 
 
-----
 
I realized that I haven't shown pictures of what campus looks like nor told you what my days normally consists of, so here it comes! A normal day starts in my room with powder coffee and porridge before heading out to the Art, Media & Design School where I have most of my classes. A normal lecture consists of mostly critiquing and drawing as I'm taking mostly art classes. After the 3 hour long lecture I go to a canteen on campus to have lunch. Normally a meal costs me 15-20kr (1.5-2 €) so normally I also get an iced coffee with it. Next lecture is in the same building as before so another 3 hours are spent in there before I finish my school day.
 
What I do after classes varies from day to day. Usually I go back to my place/food court/library to study (or draw). Sometimes I go to the gym or to dance class at night and normally I meet up with some friends later in the evening to have dinner in a canteen on campus.
 
My instagram might give shine on all the fun stuff I do, but most of the time my days are filled with studying or drawing (even though I'm only in class 3 days a week). Not that I don't like it, but it's definitely something different from traveling and exploring ;) 
 
 
Tess

Vad härligt att få följa med i din vardag! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress