Annie

En helt svensk sommar
 
Av någon anledning så blir jag alltid inspirerad till att skriva av mig när jag lyssnar på kent vilket jag gjort rätt mycket på senaste. Vissa låtar går liksom rakt in i hjärtat och det spelar ingen roll hur många gånger jag lyssnat på dem, de är lika bra varje gång. Därmed kan jag ju tacka kent för att jag har en egen skriftlig historia om livets upp- och nergångar.
 
Denna sommar har varit ganska mycket upp- och ner för mig på tal om det. Jag brottas med mina egna samvetskänslor nästan dagligen, åtminstone de dagarna jag inte har något speciellt planerat. Att sitta en hel sommar utan jobb är inte lika skönt som det kanske låter. Men den känslan går också upp- och ner. Vissa dagar älskar jag att vara ledig och känner att jag verkligen får chansen att utnyttja sommaren till fullo medans andra dagar är fyllda av dåligt samvete och ångest.
 
Innan sommaren startade förutspådde jag att jag skulle njuta och älska att vara ledig i juni men att juli skulle bli jobbigare. Det visade sig vara väldigt sant. I juni åkte jag till Prag, hälsade på i Örebro, hade besök hemifrån, flyttade till ny lägenhet, firade midsommar i Smögen och hade ganska fullt upp hela tiden. Juli har inte alls varit lika planerad och har därmed gett mig mer och mer ensamtid vilket jag alltid har haft svårt att hantera.
 
Det som också skiljer denna sommar från tidigare somrar i mitt liv är att detta är första gången jag spenderar sommaren i Jönköping. Dessutom var det länge sen jag spenderade så mycket tid i Sverige. De senaste åren har jag spenderat många veckor till utlandsresor under somrarna. Förra året var det Nederländerna, Hawaii och Singapore. Innan dess var det roadtrip i både Kalifornien och genom Europa samt en tripp till Lettland. Året innan dess spenderade jag 3.5 månader i Asien och åkte också en vecka till Spanien. Och innan dess var alltid somrarna fyllda av resor fram och tillbaka till Kalifornien där jag bodde i 2.5 år. Ganska sjukt nu när jag tänker på det.
 
Till min stora glädje så blir jag inte helt utan utlandssemester denna sommar heller (förutom 3 dagar i Prag). Om mindre än en vecka åker jag nämligen till Kroatien för en veckas solsemester med mamma, Matilda och våra familjevänner. Det skriker i kroppen av längtan och jag ser fram emot det sjukt mycket!
 
 
 
-------
For my english speaking friends: Sorry, this post already took a long time to write so you'll have to Google Translate the text this time. Lots of love!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress