Annie

Swedish summer
 
Upptäckte alldeles nyss att mitt USA-inlägg låg ute på blogg.se framsidan, kul! Något annat jag insåg var att mina senaste inlägg handlar om mina utlandsresor denna sommar - inget alls om hur sommaren i Sverige faktiskt är. Så nu blir det ett litet sådant inlägg!
 
To be fair så har jag inte gjort sådär vansinnigt mycket i Sverige denna sommar, då jag mestadels varit och jobbat i glasskiosken i Hjortkvarn. På mina lediga dagar har jag försökt återhämta mig och vila så mycket som möjligt eller rest någonstans. Men några fina dagar har jag ändå haft här som är värda att nämnas. Midsommar till exempel, det var en underbar dag och kväll med både familj och vänner. Det är ju ändå något med den svenska midsommaren som man bara älskar. Förutom det så har jag haft en del kvällar med kompisgänget med både mat, dryck och grillning vilket alltid uppskattas. Promenad i skogen, brunchande, småresor, spelkvällar och glassätande har också hunnits med. Nu denna helg har jag mina sista jobbpass och sen har jag en vecka ledigt innan jag åker tillbaka till Jönköping då insparksförberedelserna kickar igång snart. Mina förhoppningar är att jag ska hinna med både vila, häng med vänner, en Stockholmstripp och lite sangriakvällar kommande vecka!
 
 
---
 
I just found my own blog being displayed on blogg.se's front page - my post about USA, fun! Something else I just realised is that all my latest blog posts are about trips abroad that I've been doing this summer - nothing about my summer in Sweden. But that's about to change now!
 
To be fair, I haven't done much in Sweden besides working in the ice cream café in Hjortkvarn. On my days off work I've been wanting to rest and reload, or travel. I have had a few very good summer days in Sweden though. Midsummer for example, an amazing day and night spent with family and friends. I don't know what it is about the Swedish midsummer but it's hard not to love it. Besides that I've had some good nights with friends, food, drinks, & BBQing which is always appreciated. Walks in the woods, brunches, daytrips, gamenights and ice cream fika's is also something I've been doing this summer. This weekend I'm working my last work shifts and then I'll have one week 'vacation' before I need to go back to Jönköping to prepare for kickoff. My hopes is that I'll have time for both rest, friends, a trip to Stockholm and some sangria nights next week!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress