Annie

bussar & världsgod sushi
 
 
Alltså min ilska till bussarna just nu är ganska stor och jag vet inte hur jag ska klara mig
i ett år med detta sjuka buss-system. Förhoppningsvis blir det bättre när jag har mer koll 
på allt men nu i början är det bara hemskt. Det började i morse när jag skulle träffa Ellen &
hennes roommates för att gå till stranden. I oförsig var det inte bussarna som var det stora
problemet då utan missförstånd mellan mig och de andra men i vilket fall som helst så
missade jag helt enkelt bussen jag skulle ta (bussarna åker lite när de vill här, inget exakt tidsschema
som hemma) och i och med det fick jag vänta i 30 minuter på nästa buss som tydligen åkte igenom
varenda litet område som fanns och stannade på ungefär varenda stopp. Därmed tog det 2 timmar
för mig från att jag gick hemifrån tills att jag kom till stan. Det var kul.
 
Sen gick jag runt i stan och åt lunch och shoppade med Ellen och de andra i några timmar
istället för att gå till stranden (det hade vi knappast hunnit) och i och med att jag hade blivit
inbjuden till en grillfest senare på kvällen så tog jag bussen hem igen senare på eftermiddagen
för att duscha och fixa mig lite tills dess. 
Tidsoptimist som jag är så slutade det med att jag missade bussen in till stan igen och
nästa buss skulle inte gå förän typ en timma senare (och då var det någon ännu konstigare buss med lång busstur). Grejen är att man inte heller kan lita på busstidsschemat för vissa bussar går bara ibland, men det vet man inte om förän man står där och väntar på bussen. Därmed fick jag ringa till Johanna som jag skulle på grillfesten med och säga att jag inte skulle hinna...
 
Så så blev det. Jag gick hem igen. Turligt nog så var Summer, Nicole och en kompis
till dem hemma och frågade om jag skulle med och äta sushi just då! Det räddade kvällen
lite grann åtminstone. Och faktum är att det var den godaste sushin jag någonsin ätit till och med!
 
Antar att inte så många orkar läsa allting, men det är inte heller meningen. Jag ville bara skriva
av mig lite.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress