Annie

California
Okej, så nu tänkte jag försöka sammanfatta vad som hänt än så länge. Varje dag
är så olik den andra och dagarna bara flyger iväg samtidigt som det känns som man
redan varit här längre än vad man faktiskt har.
 
 
Alltså: torsdag 25 juli började resan mot USA och efter ca 24 timmars
resande via flyg, buss och bil så kom vi äntligen fram till L.A.
På fredagen åkte vi direkt till Hollywood och fick se den kända Hollywood-skylten, Walk of Fame och kändisarnas lyxområde, Beverly Hills.Hela den dagen blev lite seg och småjobbig pga jetlag och huvudvärk av den kvava värmen men var ändå en bra start på resan.
Lördagen spenderades på Venice beach, Santa Monica trots moln (alla blev brända ändå) och hela
den kvällen satt jag&pappa och försökte få mitt amerikanska simkort till mobilen att fungera. Vilket det aldrig gjorde.
 
 
Igår, söndag, körde vi ifrån hotellet i LAX och åkte Highway 1 mot Santa Barbara. Första intrycket
av Santa Barbara kunde inte blivit bättre. Finaste och mysigaste staden jag någonsin sett. Verkligen. Blev kär i staden på en sekund. Resten av dagen spenderades genom att åka runt i SB och kolla in mitt framtida boende, min skola, staden och hotellet. Det enda som försämrade dagen ganska kraftigt var mobilproblemet. Flera timmar åkte vi runt, pratade med folk, ringde personer, bokade hjälptider och liknande för att få mobilen&simkortet att fungera. 
 
 
 
Och så idag då. Första dagen på skolan pga. Wave week (orientering för internationella studenter). Det var väldigt speciellt kan man säga. Jag hade tidigare skämtat om att jag säkert skulle få gå runt själv på skolan för att ingen annan skulle vara där och det var nära på sant. Jag hittade två människor som var där för samma sak som mig. Två människor. Visserligen trevliga men det kändes ändå helt sjukt att skolan var så tom. Vid 13.00 skulle jag åka tillbaka till skolan och göra engelskatester, lyckligtvis var det lite mer folk där då! Jag skulle tydligen göra ett avancerat engelskatest så sen under 2 timmar satt jag och skrev tester (liknande nationella proven) som gick sådär. Resultatet får jag imorgon så då får jag se vilken engelskanivå jag hamnat på!
 
Något som i alla fall är otroligt skönt nu är att min nya mobil fungerar. Det slutade med att vi fick köpa en
amerikansk andoidmobil med amerikanskt simkort men min iphone får stanna kvar och användas vid
wifi-ställen i alla fall! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress