Annie

Koh Tao

Hejhejhej. Fick precis höra att jag varit dålig på att blogga så jag hade inget annat val än att faktiskt ta tag i det nu! I mitt försvar kan jag säga att jag varit sjukt upptagen ända sen vi kom fram till Koh Tao. Därmed har jag inte lika många bilder heller.

Det som har hänt iallafall är att vi har gått dykarkurs i fyra dagar nu. Dagen vi kom hit så hade vi en introduktion & sen hemläxa som tog hela kvällen.

Andra dagen startade vi 08.30 med lite mer teori innan vi fick gå till poolen för att göra ett simtest. När simtestet var klart fick vi äntligen testa på att dyka i saltvattenspoolen. Jag tror vi var i poolen i ca 5 timmar och avslutade kvällen med att käka lite med gänget som vi har dykt med samt göra ytterligare lite hemläxa.

Tredje dagen (igår) började vi 08.20 i saltvattenspoolen. Efter lunch var det dags att ta sig ut i havet och dyka. Vi dök ner till 12 meter och jag kände mig sjukt stolt över att ha övervunnit min rädsla för vatten och fiskar.

Idag samlades vi 05.45 för att åka ut i havet och dyka igen. Vi gjorde våra sista dykartester och dök ner till 18 meter. Det var bland det häftigaste jag varit med om. När vi kom tillbaka till dykarcentret fick vi göra ett sista skriftligt test innan vi fick officiellt besked att vi var dykarcertifierade. Nu chillar vi bara på stranden och senare ikväll ska vi alla fira med några öl!


P.S Fler dykarbilder kommer komma upp snart!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress