Annie

Poland Part II

Andra dagen i Gdansk började med ett besök hos en hårsalong där vi bokade tider för hårklippning. Vi blev tillsagda att komma tillbaka om en timma vilket passade perfekt då vi hann med att äta frukost på ett supermysig och billigt café precis i närheten.

Efter frisörbesöket fortsatte vi gå runt i Old Town och utforska mer precis som vi gjort dagen innan också. Vi stannade till i ett antal affärer där vi köpte allt från mat till smink och skönhetsprodukter. Lunch käkade vi på en riktigt cool restaurang/bar med supergod och (igen) billig mat.

På väg tillbaka till hostelet stannade vi och köpte öl som vi drack på hostel-rummet innan vi drog ut till fler barer igen.

Nästa dag (18e) ringde alarmet klockan 05.00 och en timma senare, 06.00, satt vi på bussen påväg till flygplatsen igen. Resan tillbaka till Sverige gick väldigt smidigt och så fort vi landat i Skavsta tog vi en buss in till Nyköping där vi ställde oss och började lifta för att komma tillbaka till Jönköping. Efter ungefär en timma stannade någon äntligen och vi fick skjuts till Linköping. I Linköping behövde vi inte stå längre än runt 15 minuter innan någon stannade och skjutsade oss hela vägen till Jönköping. Ny upplevelse som jag inte ångrar att jag testat!

Allt som allt - superbra resa!

—-

The second day in Gdansk started with us going to a hair dresser to make appointments for hair cuts. Nothing that we had planned to do really, just another spontaneous decision. They gave us appointments for the next hour so we decided to spend that hour at a really nice café where we had cheap and good breakfast.

After the visit to the hair salon we continued to walk around and explore the old town like the day before and stopped at several stores to buy cheap food, makeup and beauty products.

For lunch we found a really nice restaurant/bar with great food and (again) amazing prices.

On the way back to the hostel we bought beer from the grocery store and hung out for a bit at our room drinking beer before going out to bars again.

The next day (18th) the alarm rung at 05.00 and at 06.00 we were on a bus on the way to the airport again. The way back to Sweden went really smoothly and when we landed in Skavsta we took a bus into Nyköping where we started hitch hiking to get back to Jönköping. After an hour or so we finally got a ride to Linköping. After another 15 minutes in Linköping we got another ride all the way to Jönköping. A new experience which I don’t regret doing!

All in all, an amazing trip!